Vesti Video Foto galerija Statistika Moj Sportal

›› Anketa

Šta pijete dok vežbate?

›› Zanimljivosti

Poznati žurkom najavili tenis
26 septembar 2014

Brojni raspoloženi učesnici 12. "Hugo Boss teniskog turnira poznatih" družili su se sinoć u restoranu Boutique#2 na tradicionalnoj zabavi povodom predstavljanja žreba turnira! Vesela atmosfera, koju su naše ...

Fitnes

Starenjem dobijamo na težini - mora li tako?

12 avgust 2010 | 17:23(1)
Starenje je prirodan proces koji mi ne možemo kontrolisati, a deo tog procesa često može da podrazumeva gubitak mišića i dobijanje na masi. Tačno je da starenjem gubimo mišićnu masu, ali to ne mora nužno da bude tako. Mi ne možemo zaustaviti sat koji otkucava, ali vežbanje, zapravo, može usporiti proces starenja i pomaže vam da ostanete u formi i zdravi.

Zašto se gojimo dok starimo?
Većina ljudi misli da gojenje i starenje jednostavno moraju da idu jedno uz drugo, ali stvar je u tome da se ne gojimo samo zato što smo stariji, već zato što se naše navike menjaju. Mnogi od nas dobijaju na težini zato što:

- Više sedimo
- Ne dižemo tegove za održavanje mišićne mase
- Unosimo više kalorija čak i pored svesti o tome da nam je metabolizam daleko sporiji nego ranije

Iako postoje neki elementi koje mi ne možemo kontrolisati, većina telesne težine koja dolazi sa godinama može se izbeći uz malo vežbe.

Šta preduzeti?
Osnovni razlog za gubitak mišićne mase je taj što previše svog vremena provodite sedeći - sedite na poslu, sedite kad gledate TV, sedite dok ste za računarom. Ukoliko umesto toga potrošite dovoljno vremena na vežbanje svakodnevno, teško da ćete tu naviku izgubiti starenjem. Iz toga sledi da biti aktivan vam pomaže u očuvanju mišićne mase,povećava gustinu kostiju i ne dozvoljava metabolizmu da uspori sa radom. Pre nego što počnete da se bavite nekom fizičkom aktivnošću, obratite se svom lekaru, pogotovo ako pijete neke lekove ili ako ste nedavno imali neke bolove ili povrede. Nakon što ste dobili odobrenje za vežbanje, možete pratiti ovaj osnovni vodič do idealne forme i besprekornog zdravlja.

Kardio vežbe. Izaberite bilo koju aktivnost u kojoj ćete uživati, kao što je plivanje, hodanje ili vožnja bicikla i pokušajte tu delatnost da sprovodite u delo bar tri puta nedeljno. Počnite sa onim što možete da izvedete lako i postepeno povećavajte vreme vežbanja svake nedelje dok ne dođete do tog stadijuma da možete da uradite bez problema 30 minuta kontinuiranog vežbanja.

Tegovi
. Trening snage može da bude jedan od najvažnijih delova vašeg programa vežbi. Izgradićete mišiće i snagu, a takođe raditi na bitnim stvarima kao što su: balans, stabilnost i fleksibilnost - sve one stvari koje imaju tendenciju da slabe sa godinama. Možete početi sa Total body workout 2-3 (ne uzastopna) dana u nedelji, ili raspitajte se o još mnogim opcijama vežbanja za starije osobe.

Pazite na ishranu
. Sigurno ste videli piramidu ishrane. Ta piramida je vodič posebno za starije osobe sa naglaskom na cela zrna, voće i povrće koji su tu da brinu o vašem kalorijskom unosu.

Budite realni
. Pošto ste stariji, budite svesni toga da će vam trebati više vremena i truda da izgubite na težini, tako da to pomaže da se fokusirate na treninge i ishranu što je više moguće. Uradite tako i vaše telo će reagovati na vreme.

Ako vam je teško da počnete sa treningom, motivišite sami sebe prisećajući se šta sve činite za svoje zdravlje dok vežbate: osećaćete se bolje, izgledaćete bolje, smanjićete šanse za srčana oboljenja i dijabetes, a najbolje od svega - radićete ono za šta je telo i namenjeno: bićete u pokretu.
Sportal.rs
sportske vesti
1

9600

Dodaj komentar komentari (1)

Morrgaine 1
odgovor
25 maj 2012 | 11:38

Jednostavno, a poučno.

1
Ime:
Komentar:

Sportal.rs portal sastoji se od vlastitih sadržaja, sadržaja partnera i saradnika, besplatnih sadržaja, sadržaja kreiranih od strane posetilaca, sadržaja oglašivača i linkova na spoljne stranice. Sadržaj vebsajta i tehnologije koje su korišćene su zaštićeni zakonom. Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela portala bez dozvole vlasnika autorskih prava (Sportal.rs, partneri, korisnici...) je zabranjeno.

Sportal Mobile