Vesti Video Foto galerija Statistika TV Program Moj Sportal

›› Anketa

Šta pijete dok vežbate?

›› Zanimljivosti

Ukradene Boltove patike vredne 20.000 funti
07 maj 2014

Potpisane patike Juseina Bolta, vredne 20.000 funti (24.365 evra) ukradene su između 26. i 28. aprila, u Krojdonu u Londonu. Jamajčanski atletičar apelovao je putem Tvitera da se narandžaste patike Puma vrate, dok je ...

Fitnes

Deset važnih stvari za mršavljenje

29 jul 2010 | 16:10(3)

Da li verujete da je jednostavno izgubiti težinu? U poslednje vreme okruženi smo reklamama koje nam poručuju koliko je lako smršati, vaše je samo da popijete po neku tebletu za mršavljenje ili, još bolje, kupite neki komad opreme koji radi umesto vas i kilogrami će se rastopiti u trenu. Kupovinom tih proizvoda vi u stvari trošite veliku količinu novca, ali i pored toga skala na vagi i dalje isto pokazuje. Pa, sad razmislite da li je mršavljenje stvarno tako jednostavno?

Složeni problemi - jednostavna rešenja
Ideja koja stoji iza uspešnog mršavljenja je jednostavna - sagoreti više kalorija, nego što ih dnevno unesete. Ovo se može postići tako što ćete sokove zameniti vodom, a uz to ćete hodati po 20 minuta dnevno. Zvuči jednostavno. Ako je to toliko jednostavno zašto ne možemo to i učiniti?

Postoji niz faktora zbog kojih se gojite i koji su dobro poznati. Nije samo reč o pronalaženju vremena za vežbanje, ili odluka o tome da ćete jesti salatu umesto hamburgera - radi se o obavezi da svakodnevno donosimo zdrave odluke bez obzira na to šta vam se dešava u životu. Ako niste spremni na promene, mršavljenje će ići jako teško. Sledi 10 stvari koje će vas uputiti kako da krenete zdravim putem.

1. Vaš stav. Ako počnete da živite zdravo samo da biste smršali, biće teško da trajno izgubite na težini. Jer, šta se dešava ako ne vidite rezultate dovoljno brzo? Odustaćete. Mršavljenje je veliki cilj, ali ako nemate motivaciju - šta će vas održati na tom putu ukoliko vaga stalno pokazuje istu kilažu? Pronađite još razloga da budete zdravi - imaćete više energije, lakše ćete se boriti sa zdravstvenim problemima ili jednostavno - živećete duže.

2. Vaše vežbanje
. Ako ne trenirate dovoljno, teško da ćete smršati. Naravno, niko od vas ne traži da po ceo dan trenirate, važno je da isplanirate razuman raspored treninga koji ćete moći da pratite svake nedelje. Ne radi se o preforsiranom vežbanjem, radi se o pronalaženju aktivnosti koja vam se sviđa i kojom ćete nastaviti da se bavite. Morate biti redovno aktivni, a ne samo svaku drugu nedelju i to tek po neki dan.

3. Vaša ishrana.
Menjanje ishrane je još jedna stvar koju morate korigovati da biste dugotrajno izgubili težinu. Morate biti spremni da nezdravu hranu zamenite zdravom, i to podrazumeva da se toga pridržavate svaki dan. To znači:

* Čuvanje časopisa o hrani
* Trošenje više vremena na čitanje sastojaka hrane
* Trošenje više vremena na pripremanje obroka
* Odricanje od dodatnih porcija

Ukoliko želite da smršate za stalno, morate obratiti pažnju na ono šta jedete, kao i to da morate napraviti dobar izbor. Struktuirane dijete se, na kraju, posle nekog perioda, završavaju, ali zdrava ishrana nikad ne prestaje. Možda ćete imati osećaj da ste žrtvovali sve dobre stvari (picu, brzu hranu, itd.)  i da vaš život bez tih namirnica i neće biti tako zabavan. Nije u potpunosti tako, jer još uvek možete jesti, samo ne kad god poželite. Da li ste spremni na takve promene? Da li ste spremni da prekinete da unosite u svoje telo najpovoljnije stvari koje su na raspolaganju ( a često su i najmasnije) i umesto toga vreme provedete planirajući kad i šta ćete jesti? Jer to je ono što je potrebno da biste dobili zdravlje... ali trajno.

4. Vaš životni stil.
Ako želite zdrav život, morate biti spremni da promenite način života. To ne podrazumeva promenu preko noći. Stvari koje ćete morati da promenite zarad zdravog života su:

*
Dnevne rutine. Možda ćete morati da ustajete ranije da pripremite obrok  ili da odradite trening, iskoristite slobodno vreme da odradite neku vežbu ili da odete u šetnju posle posla umesto da gledate TV.

* Ograničenja. Možda će biti potrebno da postavite sebi pravila i ograničenja koliko dugo gledati TV ili koliko dugo sedeti za računarom. Moraćete da obratite pažnju na to kako ćete iskoristiti slobodno vreme.

* Vaša ostava. Ukoliko ste tip koji će pojesti celu kesu džambo čipsa samo ako je ima u kući, onda postoji jednostavno rešenje - ne donosite takve namirnice kući, a ako ih neko drugi donese jednostavno zamolite ga da namirnice skloni van vašeg domašaja. Ako želite biti vitki i zdravi moraćete da se oprostite od ovih namirnica kojima je jako teško odoleti.

* Vaš raspored. Ako niste spremni da promenite način na koji provodite svaki dan ili ako ne želite u vašu dnevnu rutinu da uključite vežbe, dovoljno vremena za pripremanje zdravog obroka i dovoljno sna, žao nam je - ali teško da ćete izgubiti težinu. Ljudi često kao izgovor za to što ne žive zdravim načinom života, koriste gust dnevni raspored. Da li ste i vi takvi? Ako niste spremni da preuzmete odgovornost za raspored koji ste sami kreirali, onda niste spremni ni da smršate.

5. Vaše okruženje
. Ponekad, vi ne možete da kontrolišete stvari oko sebe. Na poslu ste okruženi raznim iskušenjima, krofnama, aparatima i sl. To je samo jedna od stvari sa kojom treba da se izborite, ali šta je sa vašim domom? Okružite se stvarima koje će vas podržati u vašim naporima da izgledate lepo i budete zdravi. To može da podrazumeva trošenje određene količine novca na kupovinu fitnes opreme, zatim podešavanje određenog kutka kuće za vašu opremu. Postavite okruženje koje podstiče na zdrav život. Jednostavno, dok šetate od sobe do kuhinje, dovoljno je da vidite punu činiju voća da vas podseti na sve zdrave izbore koje ćete izabrati tog dana.

6. Vaš sistem podrške.
Dok se trudite da budete zdravi i fit, veoma je važna podrška. U najmanju ruku, članovi porodice koji razumeju vašu odluku i koji su voljni da učestvuju i pomognu su dovoljni. Ako vaš supružnik i dalje jede hranu koja vas iskušava, potreban vam je plan kako da se izborite sa tim i kako da i dalje stremite ka svom cilju, a da pri tom ne narušite vaš odnos. Pokušajte da se okružite ljudima koji podržavaju vašu odluku, kao i da izbegavate one koji vas non stop nude bombonama i raznim slatkišima. Prijatelj koji živi život koji vi planirate da živite je odlična ideja za podršku.

7. Vaše duhovno i mentalno dravlje.
Ako spadate u one ljude koji u depresiji ili problemu posežu za hranom, biće vam teško da smršate. Za mnoge od nas hrana je uvek bila uteha i nešto na šta smo se oslanjali kako bismo se lakše izborili sa emotivnim problemima. Vrlo je bitno da budete svesni ovakvog ponašanja, a takođe koristila bi vam i pomoć neke stručne osobe.

8. Vaši ciljevi.
Ako ste postavili nedostižne ciljeve - neuspeh je zagarantovan. Teško je izgubiti na težini ako vi imate osećaj da nećete uspeti u tome. Ako je vaše iskustvo takvo, nije ni čudo što stalno odustajete. Ključ je u tome da vaši ciljevi budu realni. A šta je realno? To je za svaku osobu različito i zavisi od genetike, načina ishrane, fizičke aktivnosti, metabolizma itd. Najbolje je da zacrtate neki dugoročni cilj (da oslabite, da se takmičite u nekoj trci), a onda se fokusirajte na dnevne ili nedeljne ciljeve. Vaš nedeljni cilj mogao bi na primer da bude da imate tri kardio treninga minimum. Zacrtajte sebi ono za šta ste sigurni da možete da uradite kako biste uvek bili uspešni.

9. Vaša prilagodljivost.
Šta se desi kada morate do kasno da radite i ne možete da stignete u teretanu? Ili šta ako se zaglavite u saobraćajnoj gužvi i propustite vaš čas fitnesa? Ovakve nepredviđene stvari mogu biti test za vas. Trik je u tome da budete prilagodljivi. Morate uvek biti spremni na takve situacije - nosite patike za vežbanje u kolima, tako da uvek možete da se zaustavite u nekom parku kako biste džogirali ili šetali. Takođe, uvek kod sebe imajte neku hranu kako biste uvek mogli nešto da pregrizete pre vežbanja. Ljudi često propuštaju vežbanje zato što im nešto iskrsne i nisu spremni za druge opcije - ako ne možete 45 zašto ne biste 10 minuta vežbali? Bolje išta nego ništa.

10. Spremnost na neuspeh.
Nećete biti savršeni svakog dana. Svako ima dobre i loše dane. Dobrim danima vi ćete jesti voće i povrće, kazaćete „ne" pici i vežbaćete čak i ako ste umorni. Kada su loši dani, vi ćete kasno ustati, zaboravićete da ponesete ručak, poješćete parče torte više na rođendanskoj žurci i preskočićete trening. Loši dani se dešavaju svima. Stvar je u tome da nikad ne odustanete, čak i kad „zabrljate". To što pravite greške ne znači da ste gubitnik. Vi ste samo osoba koja daje sve od sebe da donosi prave odluke.

Sportal.rs
sportske vesti
3

11166

Dodaj komentar komentari (3)

Pedja 3
odgovor
27 oktobar 2011 | 14:59

Znaci vrlo jednostavno, samo treba da izmenite raspored kako bi ceo dan pripremali zdravu hranu, citali sastojke. trenirali i vezbali, spavali dovoljno, setali, svadjali se sa ukucanima da se ne unose grickalice i slatkisi u kucu.

ja sam 2
odgovor
27 oktobar 2011 | 14:59

Krenuse mi suze... Odo' da skinem ovih 30 kila viska iz ovih stopa!

Nikolica 1
odgovor
27 oktobar 2011 | 14:59

Liposukcija je keva

1
Ime:
Komentar:

Sportal.rs portal sastoji se od vlastitih sadržaja, sadržaja partnera i saradnika, besplatnih sadržaja, sadržaja kreiranih od strane posetilaca, sadržaja oglašivača i linkova na spoljne stranice. Sadržaj vebsajta i tehnologije koje su korišćene su zaštićeni zakonom. Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela portala bez dozvole vlasnika autorskih prava (Sportal.rs, partneri, korisnici...) je zabranjeno.

Sportal Mobile